30 Temmuz 2011 Cumartesi

en sevdiğim şarkı

Oh la la! Neyse ki şimdiye kadar 'en sevdiğim şarkı' ile ilgili net bir cevap vermek zorunda kalmadım, yani bu hiç hayat memat meselesine dönüşmedi. Örneğin günün birinde evlenecek olsam ilk şarkı, ilk dans müziği filan seçebileceğim şeyler değil. Mümkünse dj o anda ne çalıyorsa bana uyar. Zira Top 1 listem çok uzun. Şöyle uzayıp gider:

Top 1. a.
Top 1. b.

Sonra o da kendi içinde ayrılır:

Top 1. a. I.
Top 1. a. II.

Oh çocuklar. Nedir bu şarkılardan çektiğimiz... Yakamdan düşmüyor, aklımdan çıkmıyor, dilimden kurtulmuyorlar!
Tutarsızlar bir de. Belli bir türü ya da belli bir duyguyu temsil etmiyorlar. Ama hepsini arka arkaya dinliyorum, beynim uyuşuncaya kadar. Şimdi 30 için iyi gelecek birşeyler düşünüyorum, bir şarkının içinde 'ölene kadar içtik' diyor. Belli ki içtiği şey ya da miktar onları öldürmeye yetmemiş, ama içerlerken öleceklerini sanmışlar. Fakat ikinci nakaratta bunun sıradan bir durum olduğuna karar vererek bu şarkının 30'a yeterli olmadığı konusunda içimde yaşayan diğer ben'le mutabık kalıyoruz.  Eski sevgilimin babası bu durumu 'tıksırana kadar içmişler' diye tarif ederdi sanırım. Bazı şarkılar bayıltana, bazıları öldürene, bazıları tıksırtana, bazıları yatırana, kimileri bıktırana, diğerleri kusturana, öbürleri acıktırana, birileri ağlatana, söyletene, dinletene, güldürene kadar içiriyor.
İşte en sevdiğim şarkılar top 1 listesinde bana yukarıda saydığım şeyleri yaptıran şarkılar var. Beni büyüleyip hayatımı yönetiyorlar. Gözlerim hipnotize spiraline dönüşüyor; şarkı nereye, ben oraya. Beynimi yitiriyorum. Ne utanç verici bu kadar zayıf olmak birşeylere karşı.
Bazen bir fotoğrafa takılıp defalarca ona bakabiliyorum. Defalarca ve dakikalarca. Sevdiğim bir yazıyı onlarca kez okuyabiliyorum, aynı cümleyi tekrar tekrar... Bir takıntılı olmak hali yani. Yenilerini de ekliyorum, sürekli büyüyen, çoğalan, genişleyen evren gibi.
Tüm takıntılarımı en sevdiğim 10 (hayır 20'den fazla) şarkıyla kucaklıyorum.

görsel: http://bexe.deviantart.com/art/Hypnotize-122760793

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder