6 Ekim 2011 Perşembe

*


Dorların, Karyalıların, Leleglerin, Halikarnasosluların, Romalıların, Bizanslıların ve Türklerin torunları;
Beş bin yıldır üzerinde yaşadığınız, kupkuru incir ağacına bal, alme çalısına rayiha katan bu topraklar, tuzlu sularında hayat bulduğunuz denizler, taşlardan oyulmuş dağlar size emanet.
Ben çok gezdim. Medeniyetlerin topraklarını arşınladım. Çok savaş gördüm, barışı özleten. Çok yenilgiye, çok zafere tanıklık ettim. Gördüklerimi bir bir anlattım size.
2500 yıldan beri kimi bana yalancı dedi, kimi hikayeci. Hakikat, yazdığım savaşlarda akan kanlarda, güneşin aydınlığından mahrum kalmış köşelerde gizli.  Bana düşen onları yazmaktı.
Şimdi çocuklarınızı, torunlarınızı karşınıza alın ve anlatın onlara. Dün bitti, yazıldı. Bugün ise yazılmaya muhtaç.

*Heredot bunu söyleyebilirdi bugün. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder